Coraz wiêkszymi krokami zbli¿a siê data Wilczego tropu. Mimo to nie doszliœmy do ³adu i sk³adu po jakiej stronie siê opowiemy, a na pewno nie powinniœmy siê dzieliÌ. Zatem niech zadecyduje wiêkszoœÌ. Ma³y opis
NajeÂźdÂźcy - grupa osĂłb ktĂłra stara siĂŞ wszelkimi moÂżliwymi sposobami podbiĂŚ grĂłd. Noce pod otwartym niebem, i nĂŞkanie grodzian na wszelkie moÂżliwe sposoby.
Grodzianie - jak sama nazwa wskazuje jest to grupa ludzi siedzÂących w grodzie i odpierajÂąca ataki najeÂźdÂźcĂłw

Jednak jeœli sadzisz, ¿e ¿ycie w grodzie to lenistwo i wygrzewanie siê w s³onku to siê mylisz. Warty przez ca³¹ dobê, zwiady, spanie w pe³nym pancerzu i nawet he³mie na g³owie. Oczywiœcie jeœli zaœniesz w trakcie ci¹g³ych podjazdów. Aha i iloœÌ niewiast (jedna z atrakcji

) zostanie mocno uszczuplona poniewaÂż powstanie...
Osada - Znajduj¹ca siê nad rzek¹ (po przeciwnej stronie ni¿ gród) osada, w której mog¹ prowadziÌ spokojne ¿ycie wszyscy Ci którzy nie maj¹ ochoty na ci¹g³y œwist strza³ ko³o ucha (lub o zgrozo oka...). Bêdzie to strefa wy³¹czona z dzia³aù wojennych. Na jej terenie bêdzie prowadzone normalne ¿ycie obozowe, przeró¿ne warsztaty i ró¿ne inne formy odtwórstwa. Osi¹œÌ tam mo¿e ka¿dy, zarówno m¹¿ jak i niewiasta. Najprawdopodobniej zarz¹dc¹ osady bêdzie Mojmira z Horodna. Prawdopodobnie tam w³aœnie bêdzie mo¿liwoœÌ zakupienia asortymentu zarówno przez grodzian jak i najeŸdŸców, od których bêdzie mo¿na otrzymaÌ informacje o sytuacji na froncie.
Deklaracja o tym gdzie siê bêdzie nale¿eÌ jest ostateczna. Prawdopodobnie jest mo¿liwoœÌ zmiany strony po której sie walczy (haùb takiemu, chyba, ¿e ma powód np zdrowie), ale nie ma mo¿liwoœci zmian walcz¹cy <--> osada
REGULAMIN
StrĂłj uczestnikĂłw imprezy powinien byĂŚ spĂłjny pod wzglĂŞdem historycznoÂści, terytorium oraz statusu spoÂłecznego odtwarzanej osoby. Prosimy aby sprzĂŞt bojowy uczestnikĂłw byÂł zadbany, pozbawiony rdzy, wÂżerĂłw, dziur i innych uszkodzeĂą. Ekwipunek w XI-wiecznych realiach byÂł niezwykle drogi, wiĂŞc osoby odtwarzajÂące wojownikĂłw powinny o niego dbaĂŚ. Za przybyÂłe grupy, ich zachowanie i udziaÂł w zabawie odpowiadajÂą dowĂłdcy bÂądÂź przedstawiciele grup zaznajomieni z regulaminem. Z nimi, a nie z poszczegĂłlnymi osobami rozwiÂązywane sÂą wszelkie niejasnoÂści i ewentualne sytuacje konfliktowe.
Zabronione jest bezzasadne wychodzenie poza teren imprezy(np. do sklepu po piwo, czy w celu zwiedzania okolicy).W trakcie trwania imprezy kaÂżdy niewalczÂący uczestnik ma obowiÂązek braĂŚ udziaÂł w pracach obozowych (zbieranie drewna na opaÂł, donoszenie wody pitnej, budowa umocnieĂą, gotowanie posiÂłkĂłw itp.) osoby bÂądÂź grupy chcÂące spĂŞdziĂŚ czas pijÂąc piwo i nic nie robiÂąc nie majÂą czego szukaĂŚ na „Wilczym Tropie”!
OBOZOWISKO Na terenie obozowiska nie mog¹ znajdowaÌ siê rzeczy wspó³czesne, ubrania, œpiwory, karimaty, plastikowe butelki itp.(prosimy o pozostawienie ich w samochodach).Sugerujemy zaopatrzenie siê w odpowiedni¹ iloœÌ skór, p³aszczy czy we³nianych koców do spania. Wy¿ywienie w trakcie imprezy sk³adaÌ siê bêdzie z pó³produktów, dlatego prosimy o zabranie kocio³ków i innych rzeczy niezbêdnych do przygotowania posi³ków. Prosimy równie¿ o zabranie ze sob¹ odpowiedniej iloœci naczyù na wodê(buk³aków ,dzbanów, drewnianych ceberków), poniewa¿ tylko w takich pojemnikach dozwolony jest transport i przechowywanie wody. Narzêdzia obozowe i u¿ytku codziennego typu siekiera, szpadel, motyka, nó¿ itp. mog¹ byÌ tylko przedmiotami wykonanymi na wzór przedmiotów z czasów które odtwarzamy(wszelkie siekiery z Obi, miski z Cepelii, szpadle z Castoramy czy pami¹tkowe harcerskie finki odpadaj¹!! ). Prosimy o ograniczenie palenia i u¿ywania telefonów komórkowych do minimum, w razie potrzeby jest to dozwolone jedynie wewn¹trz namiotów lub w innym ukryciu.
WYÂŻYWIENIE .
ÂŻywnoœÌ w postaci produktĂłw i pó³produktĂłw do samodzielnego przygotowania takich jak surowe miĂŞso, mleko, sery, mÂąka, kasza, warzywa, dostarczanych w historycznych naczyniach i pojemnikach. DruÂżyna najeÂźdÂźcĂłw z zaÂłoÂżenia ma mieĂŚ ograniczone racje ÂżywnoÂściowe zÂłoÂżone g³ównie z suchego prowiantu(moÂże te racje wzbogaciĂŚ ÂłupiÂąc “grodzian”,lub dokonujÂąc dodatkowych zakupĂłw w osadzie). W trakcie imprezy pijemy tylko taki alkohol(piwo, wino, miĂłd), jaki przyniesiemy sobie na wÂłasnych plecach(oczywiÂście w historycznych naczyniach!!), ewentualnie zakupimy w osadzie. Zabronione sÂą wypady w zamieszkaÂłe okolice w celu ewentualnych zakupĂłw.
UZBROJENIE
Uzbrojenie i ekwipunek bojowy w czasach które próbujemy odtwarzaÌ by³y przedmiotami niezwykle drogimi, dlatego wymagamy by ca³y sprzêt uczestników by³ zadbany, pozbawiony niebezpiecznych zadziorów i w¿er, pancerze powinny byÌ bez dziur, czy innych wiêkszych uszkodzeù. U¿ytkownicy broni: miecz, szabla, nó¿ bojowy itp. musz¹ byÌ zaopatrzeni w pochwy do takowych(jeœli woja by³o staÌ na miecz, to tym bardziej na pochwê do niego). Niedopuszczone jest przenoszenie wy¿ej wymienionej broni wetkniêtej za pas! Uzbrojenie tak samo jak strój powinno byÌ spójne pod wzglêdem historycznoœci, terytorium oraz statusu spo³ecznego odtwarzanej osoby. Ze wzglêdów bezpieczeùstwa wymagamy, by przy he³mach znajdowa³y siê os³ony karku i twarzy (czepce/kaptrury kolcze, czapy pikowane, filcowe itp.).
Zabronione jest uÂżywanie: ElementĂłw ekwipunku datowanych na okres inny niÂż ramy czasowe imprezy (X-XIw.), np. heÂłmy typu Vendel czy Sutton Ho, broni z innych epok, heÂłmĂłw z policzkami, lamelek skĂłrzanych, zestawĂłw w stylu fantasty typu „wiking z Birki”(heÂłm okularowy, tacza migdaÂłowata, szabla), bezrĂŞkawnikĂłw kolczych, kolczug wykonanych z drutu ocynkowanego, tarcz o dziwnych ksztaÂłtach i rozmiarach(np. nieforemny migdaÂł wielkoÂści drzwi od wychodka).
Wœród ³uczników dopuszczamy jedynie broù historyczn¹, wykonan¹ z naturalnych materia³ów(wszelkie Bisoki itp. odpadaj¹). Strza³y u¿ywane przez ³uczników zakoùczone powinny byÌ wytrzyma³ymi pacynami o œrednicy co najmniej 5cm.
REGUÂŁY WALKI
WalczÂących dzielimy na:
CiĂŞÂżkozbrojnych(min. heÂłm wraz z osÂłonÂą twarzy i karku, przeszywanica, pancerz kolczy lub lamelkowy stalowy, rĂŞkawice)-2 Âżycia.Od tego roku mogÂą to byĂŚ jedynie dowĂłdcy walczÂących stron i ich dziesiĂŞtnicy.
Lekkozbrojnych(min. heÂłm wraz z osÂłonÂą twarzy i karku, przeszywania ewentualnie skĂłrzny kaftan, rĂŞkawice)-1 Âżycie.
ÂŁucznikĂłw-1 Âżycie(ginÂą gdy znajdÂą siĂŞ w zasiĂŞgu broni innych walczÂących lub zostanÂą tÂą broniÂą dotkniĂŞci).
Strefa trafieù punktowanych dla w³óczni oraz strza³: korpus(do linii sutków), nogi od kolan w górê.
Strefa trafieù punktowanych dla pozosta³ych broni:g³owa(z wy³¹czeniem twarzy i okolic szyi), korpus, nogi od kolan w górê, rêce od ³okci w górê.
Ciosy zabronione: sztychy(nie dotyczy w³óczni), ciosy g³owic¹ miecza, rantem tarczy, uderzenia w twarz oraz w inne miejsca poza stref¹ trafieù punktowanych.
Osoby niewalczÂące ginÂą gdy znajdÂą siĂŞ w zasiĂŞgu broni przeciwnika(lub zostanÂą tÂą broniÂą dotkniĂŞci). Osoba “zabita” trafia na tzw. “cmentarz” , gdzie na czas 1 h zostaje wy³¹czona z zabawy(nie ma prawa przekazywaĂŚ informacji, wychodziĂŚ poza wyznaczone miejsce). 1 “cmentarz” znajdowaĂŚ siĂŞ bĂŞdzie na staÂłe w okolicy warownego obozu, natomiast w przypadku starĂŚ w polu miejsce takie wyznacza dowĂłdca zwyciĂŞskiego oddziaÂłu. W przypadku zdobycia obozu wroga osoby niewalczÂące ktĂłre nie ucieknÂą mogÂą zostaĂŚ zabite bÂądÂź wziĂŞte do niewoli.
W ramach walki z mrokiem i podnoszenia standartĂłw historycznoÂści na Wilczym Tropie zabronione jest uÂżywanie:
Niehistorycznego obuwie, pasków wspó³czesne, butów z gumow¹ podeszw¹, ubraù uszyte z innych materia³ów ni¿: len, we³na i ewentualnie jedwab, przesadne mieszanie kultur, przedmioty u¿ytku codziennego i wariacje na ich temat nie maj¹ce ¿adnego oparcia w Ÿród³ach historycznych.
Zabraniamy rĂłwnieÂż uÂżywania elementĂłw ekwipunku datowanych na okres inny niÂż ramy czasowe imprezy (X-XIw.), np. heÂłmy typu Vendel czy Sutton Ho, broni z innych epok, heÂłmĂłw z policzkami, lamelek skĂłrzanych, zestawĂłw w stylu fantasty typu „wiking z Birki”(heÂłm okularowy, tacza migdaÂłowata, szabla), bezrĂŞkawnikĂłw kolczych, kolczug wykonanych z drutu ocynkowanego, tarcz o dziwnych ksztaÂłtach i rozmiarach(np. nieforemny migdaÂł wielkoÂści drzwi od wychodka).
Niedopuszczamy wszelkiego rodzaju nagolennic( jako nie potwierdzonych w ÂźrĂłdÂłach historycznych), warunkowo (ostatni rok) pozwalamy uÂżywaĂŚ skĂłrzanych karwaszy, oba elelmenty ochronne radzimy zastÂąpiĂŚ ochraniaczami sportowymi ukrytymi pod strojem..
Komisje weryfikacyjne:
Przed imprez¹ jak i w jej trakcie funkcjonowaÌ bêd¹ 2 komisje weryfikacyjne odpowiedzialne za poprawnoœÌ historyczn¹ ekwipunku i zachowania osób cywilnych oraz walcz¹cych. Zadaniem komisji bêdzie wstêpna kontrola osób przybywaj¹cych na imprezê pod k¹tem u¿ywanych stroi, przedmiotów u¿ytku codziennego, uzbrojenia oraz umiejêtnoœci walki(w szczególnoœci ³uczników i osób walcz¹cych broni¹ drzewcow¹). Komisje z³o¿one bêd¹ z przedstawicieli dru¿yn uczestnicz¹cych w imprezie. Zadaniem ich bêdzie równie¿ zwracanie uwagi na porz¹dek w obozach oraz kulturê i niebezpieczne zachowania w trakcie walki. Szefowie tych komisji na równi z organizatorami maj¹ prawo usun¹Ì uczestników nieprzestrzegaj¹cych regulaminu z terenu imprezy.
Do zgÂłoszenia potrzeba
-imiĂŞ i nazwisko
-imiĂŞ historyczne
-PESEL
-adres zameldowania
-krĂłtka charakterystyka odtwarzanej postaci (np kto, skÂąd, coÂś jeszcze)
-zdjĂŞcie w stroju bojowym oraz w w uzbrojeniu (ewentualnie link do nich)
MoÂże dziwne wydaje siĂŞ podawanie PESELu i adresu ale impreza odbywa siĂŞ rzut oszczepem od granicy i organizatorzy muszÂą podaĂŚ te dane straÂży granicznej.